
Naar dyrene fraktes ned fra fjellet til lavlandet maa foret flyttes etter.
When the animals are taken down from the mountain plains to the lowlands, their food has to follow.

"Jeg skal passe paa deg, lille hvalpen min. Du faar IKKE lov til aa gaa bort til hun som snakker et spraak du ikke forstaar og har noe merkelig i handa. Hun kan vaere farlig for deg."
"
I will look after you, my little puppy. And you may NOT walk over to that woman who speaks a language I don't understand and has something funny in her hand. She could be dangerous, you know."
Det finnes flere mulige forklaringer paa dette tomme bygget rett ved Tsalkasj
øen. For eksempel: I siste halvdel av 1980-tallet var det en rekke bygg og anlegg som var paabegynt i Georgia, som i Sovjetunionen foroevrig. Men da Sovjetunionen falt sammen og til slutt ble opploest forsvant ogsaa pengene, og prosjektene ble aldri avslutta. Men en dag kommer dette til aa vaere et kjempested aa feriere paa, og du kan fiske i vannet rett nedenfor. Eller bade, om sommeren. Genial plassering, spoer du meg.
During the last half of the 1980s there were several construction projects underway in the old Soviet Union. When the Union crumbled and eventually was dissolved, the money disappeared and the projects were never finished. I think this is one of them. Great location for a hotel, and I am sure it one day will be - and then it has a great location on the shores of Lake Tsalka, where you can fish or even swim in the lake just below.
Detalj fra et boligstroek i Tsalka. Fattig? Javisst. Men fargerikt.
Detail from a residential area in Tsalka town. Poor? Certainly. But colourful.
No comments:
Post a Comment